Jesienna wyprawa na Równicę

W sobotę, 7 października my, ministranci, wybraliśmy się z naszym nowym opiekunem, ks. Mariuszem Nitką na próbę zdobycia góry Równicy. W wyprawie towarzyszyły nam dziewczyny z grupy Dzieci Maryi oraz kilkoro rodziców. Zaczęliśmy od podróży pociągiem Kolei Śląskich do Ustronia-Zdroju, gdzie po wyjściu z wagonu próbowaliśmy jak najszybciej znaleźć czerwony szlak prowadzący do wybranego przez nas celu. Żwawym krokiem udaliśmy się na leśny szlak. Ponieważ nasza wędrówka odbywała się w październiku, więc w drodze postanowiliśmy odmawiać modlitwę różańcową. Jako iż była sobota odmawialiśmy tajemnice radosne. W drodze na szczyt mogliśmy oglądać stary ołtarz chrześcijański z XVIII wieku. Gdy weszliśmy na górę rozdzieliliśmy się i spędzaliśmy wolny czas w różnych formach (głównie na jakimś dobrym obiadku czy przekąsce). Kupiliśmy pamiątki, pospacerowaliśmy i spędziliśmy dużo czasu na przyjaznych rozmowach.

phoca thumb l 011

Ze szczytu Równicy schodziliśmy inną trasą. Krajobrazowo to nie było nic nadzwyczajnego. Tylko ścieżka mocno naszpikowana wystającymi kamieniami i naokoło drzewa. Bardzo szybko dotarliśmy do stacji Ustroń Polana. Po krótkim, około piętnastominutowym oczekiwaniu, wsiedliśmy do pociągu i wróciliśmy do naszego miasta. W Tychach rozdzieliliśmy się do naszych domów i każdy podziękował Bogu za tak mile spędzony czas. W czasie wycieczki robiliśmy dużo zdjęć, słuchaliśmy muzyki, cieszyliśmy się z ładnej pogody i oczywiście wygłupialiśmy się.

tekst: Jakub Grzesica

zdjęcia: Szymon Urban i ks. Mariusz Nitka

Więcej zdjęć z wycieczki można obejrzeć w GALERII oraz na profilu facebook'owym "Ekipa z Magdaleny"